Solstickan plåtskåp DETALJ 5

Uppdrag

Samla varumärkets produkter

Swedish Match önskade en permanent lösning för att skapa tydlig och samlad plats för Solstickans produkter i butik då man haft utmaning med att främst tändstickor placerats väldigt olika.

Syfte även att samla produkter för att hjälpa shoppern att hitta hela sortimentet med träull, briketter m.m.

handskisser frilagda

En skissbild från utvecklingen av metalldisplayen.

Lösning

En anpassningsbar premiumdisplay

En permanent display i metall med tydlig branding utformad för att rymma det viktigaste sortimentet och med flexibilitet för butik att justera utifrån försäljning.

  • Brandad topp och botten
  • Hyllplan i olika djup
  • Korg med stansat mönster
  • Spjut på sidan 

Resultat

Ökad synlighet och försäljning

Produkternas synlighet har ökat och det är lättare för konsumenten att hitta, vilket har resulterat i över 50% ökad försäljning i vissa butiker jämfört mot föregående år utan displaylösning.

Solstickan plåtskåp miljöbild liten
Solstickan plåtskåp vy
Solstickan plåtskåp DETALJ 2
Solstickan plåtskåp DETALJ 3
kundcase_solstickan_logotyp
Om Solstickan

Solstickan är en svensk stiftelse till förmån för barn och gamla, bildad den 16 januari 1936. Stiftelsen får sina intäkter från försäljningen av tändsticksaskar och tändare försedda med solstickans symbol, skapad av konstnären Einar Nerman. Under 1930-talet var tändstickan fortfarande en dagligvara för många. Solstickan marknadsförs av Swedish Match.

Relaterade kundcase

ZETA Jubileum torg miljö närbild 2 liten
16 april, 2023
Displayer
Exponeringar
Kampanjexponeringar
Kampanjmaterial
Permanenta exponeringar

Zeta – Shop-in-shop

Marcus Söderberg
Uppdrag Zeta firar 50 år i butik 1971 kom Zetas första olja från Italien till Sverige. Det var början på 50 år av goda smakupplevelser. År 2021 ville därför Zeta fira den goda medelhavsmaten och de italienska smakerna i butiken tillsammans med konsum...
Lotus Biscoff Miljöbild Coop 2 liten
9 november, 2022
Kampanjexponeringar
Kampanjmaterial

Lotus Biscoff – Wellexponering

Kevin Spring
Uppdrag Öka försäljningen i butik Annas Pepparkakor ville öka sin försäljning av kakor från Lotus Biscoff. En lösning för att inbjuda till köp och öka försäljning i butik.En skissbild från utvecklingen av koppen. Lösning En kreativ och nyskapande...