Solstickan – Metalldisplay
Uppdrag
Samla varumärkets produkter
Swedish Match önskade en permanent lösning för att skapa tydlig och samlad plats för Solstickans produkter i butik då man haft utmaning med att främst tändstickor placerats väldigt olika.
Syfte även att samla produkter för att hjälpa shoppern att hitta hela sortimentet med träull, briketter m.m.
En skissbild från utvecklingen av metalldisplayen.
Lösning
En anpassningsbar premiumdisplay
En permanent display i metall med tydlig branding utformad för att rymma det viktigaste sortimentet och med flexibilitet för butik att justera utifrån försäljning.
- Brandad topp och botten
- Hyllplan i olika djup
- Korg med stansat mönster
- Spjut på sidan
Resultat
Ökad synlighet och försäljning
Produkternas synlighet har ökat och det är lättare för konsumenten att hitta, vilket har resulterat i över 50% ökad försäljning i vissa butiker jämfört mot föregående år utan displaylösning.
Om Solstickan
Solstickan är en svensk stiftelse till förmån för barn och gamla, bildad den 16 januari 1936. Stiftelsen får sina intäkter från försäljningen av tändsticksaskar och tändare försedda med solstickans symbol, skapad av konstnären Einar Nerman. Under 1930-talet var tändstickan fortfarande en dagligvara för många. Solstickan marknadsförs av Swedish Match.