ZETA Jubileum torg miljö närbild 2 liten

Uppdrag

Zeta firar 50 år i butik

1971 kom Zetas första olja från Italien till Sverige. Det var början på 50 år av goda smakupplevelser. År 2021 ville därför Zeta fira den goda medelhavsmaten och de italienska smakerna i butiken tillsammans med konsumenten.

Zeta önskade att shoppern skulle mötas av ett skafferi med italienska varor för att kunna bidra till mer matinspiration. Lösningen skulle andas premium och ha stark koppling till varumärket.

hylla och portal

En tidig skissbild på detaljer av vårt förslag av shop-in-shop.

Lösning

En komplett shop-in-shop

En justerbar shop-in-shop som kan placeras på allt från en liten gavel till en stor kampanjyta/torg. En lösning som byter skepnad, plats och storlek under tiden den står i butik. Flyttbar och flexibel.

  • Inramande portal med logotyp i metall, lackad i celeste blå
  • Ljusa trähyllor med störtlådor längst ner med brandade gavlar
  • Prepackad helpall med toppskylt fylld med kampanjvaror
  • Display för shoppingkasse
  • Inspirerande receptbok och tillhörande podie
  • Brandade kylar
  • Golvdekaler i form av kullerstenar
  • Receptfolder
  • Kuponger
  • Vippor & kuponger för ordinarie hylla för att påminna shopper

Resultat

En röd tråd hela vägen ut i butik

Exponering har hjälpt Zeta att stärka sitt varumärke och bidragit till en rödtråd i Zetas nationella marknadsföring. En sammanfattning av en 50-årig matresa i butik.

ZETA Jubileum torg miljö m flaggspel liten
ZETA Jubileum torg miljö närbild 2 liten
ZETA Jubileum grafiskt samling 3
kundcase_zeta_logotyp
Om Zeta

Zeta är ett varumärke som tillhör det svenska livsmedelsföretaget Di Luca & Di Luca. Det är ett familjeföretag som grundades i början av 1970-talet av Fernando Di Luca och är grossist i Sverige för huvudsakligen italienska livsmedelsprodukter som olivolja, pasta, bönor och antipasti.

Relaterade kundcase

Lotus Biscoff Miljöbild Coop 2 liten
9 november, 2022
Kampanjexponeringar
Kampanjmaterial

Lotus Biscoff – Wellexponering

Kevin Spring
Uppdrag Öka försäljningen i butik Annas Pepparkakor ville öka sin försäljning av kakor från Lotus Biscoff. En lösning för att inbjuda till köp och öka försäljning i butik.En skissbild från utvecklingen av koppen. Lösning En kreativ och nyskapande...
Solstickan plåtskåp miljöbild liten
2 oktober, 2022
Kampanjexponeringar
Permanenta exponeringar

Solstickan – Metalldisplay

Kevin Spring
Uppdrag Samla varumärkets produkter Swedish Match önskade en permanent lösning för att skapa tydlig och samlad plats för Solstickans produkter i butik då man haft utmaning med att främst tändstickor placerats väldigt olika. Syfte även att samla pro...