Zeta – Shop-in-shop
Uppdrag
Zeta firar 50 år i butik
1971 kom Zetas första olja från Italien till Sverige. Det var början på 50 år av goda smakupplevelser. År 2021 ville därför Zeta fira den goda medelhavsmaten och de italienska smakerna i butiken tillsammans med konsumenten.
Zeta önskade att shoppern skulle mötas av ett skafferi med italienska varor för att kunna bidra till mer matinspiration. Lösningen skulle andas premium och ha stark koppling till varumärket.
En tidig skissbild på detaljer av vårt förslag av shop-in-shop.
Lösning
En komplett shop-in-shop
En justerbar shop-in-shop som kan placeras på allt från en liten gavel till en stor kampanjyta/torg. En lösning som byter skepnad, plats och storlek under tiden den står i butik. Flyttbar och flexibel.
- Inramande portal med logotyp i metall, lackad i celeste blå
- Ljusa trähyllor med störtlådor längst ner med brandade gavlar
- Prepackad helpall med toppskylt fylld med kampanjvaror
- Display för shoppingkasse
- Inspirerande receptbok och tillhörande podie
- Brandade kylar
- Golvdekaler i form av kullerstenar
- Receptfolder
- Kuponger
- Vippor & kuponger för ordinarie hylla för att påminna shopper
Resultat
En röd tråd hela vägen ut i butik
Exponering har hjälpt Zeta att stärka sitt varumärke och bidragit till en rödtråd i Zetas nationella marknadsföring. En sammanfattning av en 50-årig matresa i butik.
Om Zeta
Zeta är ett varumärke som tillhör det svenska livsmedelsföretaget Di Luca & Di Luca. Det är ett familjeföretag som grundades i början av 1970-talet av Fernando Di Luca och är grossist i Sverige för huvudsakligen italienska livsmedelsprodukter som olivolja, pasta, bönor och antipasti.